Mount Fuji?!

9 september 2023 - Fujiyoshida, Japan

Vrijdag 8 september

De wekker stond uit vanmorgen en dat hebben we gemerkt. We werden pas aan het eind van de ochtend wakker. En eerlijk gezegd, het was heerlijk! Even bijslapen en ons iets fitter voelen. Na ons te hebben klaargemaakt gingen we naar buiten op zoek naar ontbijt en iets te doen. Buiten was het, ondanks dat de ergste bui even weg was, nog steeds een beetje aan het miezeren en dusdanig mistig dat we Mount Fuji niet konden zien. We besloten vandaag de andere kant op te lopen op zoek naar eten en koffie. En ja hoor, na een minuut of 20 was daar de Starbucks. Zelfs hier! Aangezien we verder niet veel konden doen vandaag hebben we hier een tijd gezeten voordat we weer doorgingen. De volgende stop was een paar minuten verder lopen, de supermarkt. Echt zo’n grote supermarkt die je bijvoorbeeld ook in Frankrijk ziet. We hingen de ultieme toeristen uit en hebben daar ruim een uur rondgelopen. Van producten die heel herkenbaar waren tot producten die we nog nooit hadden gezien en zelfs na het vertalen totaal niet bekend voorkwamen. Het was weer even zoeken, want ze zijn hier een groot fan van tarwe in alles stoppen, maar het lukte toch om genoeg spullen te verzamelen voor zowel het eten van vandaag als voor tijdens de tocht van morgen.

Bepakt en bezakt liepen we weer terug naar het hostel. Ondertussen werd het weer ook weer minder en zodra we naar binnen liepen barstte het weer los. Zo jammer! In het hostel was het tijd om een plan van aanpak te maken. We konden niet nog een extra nacht boeken bij het hostel, want alles was vol. Wat kon wel? Een optie was om een ander hostel/hotel in de buurt uit te zoeken en dan na de tocht daar naartoe te gaan. Niet ideaal, want verblijf is hier nogal prijzig. Een andere optie was om na Mount Fuji ergens anders naartoe te gaan, een andere stad. Het nadeel hiervan zou zijn dat we dan ‘s avonds nog eens ruim 3 uur onderweg zouden zijn en dan alsnog de volgende dag weer verder zouden moeten reizen. Ook niet echt ideaal. Wederom besloot het weer voor ons. De tropische storm zou een tyfoon worden en morgen gaat het waarschijnlijk weer heel veel regenen en hard waaien. Mount Fuji beklimmen gaat niet door. Super erg balen, want de kans dat we dit ooit nog een keer kunnen doen is natuurlijk heel klein, maar het is helaas niet anders. Tijd voor een nieuw plan. We gaan morgenochtend naar Kyoto! We zijn weliswaar ruim 5 uur onderweg, maar hebben wel meteen een hotel geboekt voor 5 nachten. Vanuit daar willen we dan niet alleen Kyoto zelf bezoeken, maar ook andere steden als Osaka, Nara en Kanazawa.

Klaar met plannen was het ondertussen al later op de avond en tijd om nog even naar buiten te gaan. We wilden toch nog even ergens iets eten en na een tijd rond te hebben gelopen belandden we bij een restaurant vlak bij ons hostel. Dit was een van de eerste keren dat we ergens meer geluid hoorden en we niet het gevoel hadden dat we continu te hard praatten. Ook heel handig was dat ze hier een allergenenkaart online hadden en ik zo makkelijk iets te eten uit kon kiezen. En zo tof, ze hadden hier een robot die je eten en drinken langs kwam brengen. Hij reed langs en vervolgens moest je je eten en drinken er vanaf halen en dan reed hij weer terug!

Na het eten liepen we weer terug. En na nog wat dingen voor Kyoto op te hebben gezocht, het blog bij te hebben gewerkt, en iedereen thuis te hebben gesproken, was het tijd om te gaan slapen.

Liefs,

Kel

1. Bertie:
    9 september 2023
    Jammer juist nu die typhoon zul je altijd zien.
    Helaas geen Fuji maar genoeg bijzondere plaatsen om te ontdekken. 😘B.
  2. Emmie:
    9 september 2023
    Heel jammer van het weer. Maar het is niet anders. Op naar Kyoto. Veel plezier en goede reis. Liefs de Mam xxx
  3. Carolien:
    9 september 2023
    Fijn dat jullie kunnen relativeren en nieuwe plannen maken en vooral goed kunnen eten 🤭
  4. Marja:
    9 september 2023
    Jammer jongens dat jullie plannen door het slechte weer niet door konden gaan. Maar niet getreurd en op naar de volgende avonturen. Groetjesss tante Mar. 😁😁😘