Karten door Tokyo

29 september 2023 - Tokio, Japan

Woensdag 27 september

Goedemorgen! Vandaag gaan we iets ontzettends gaafs doen, maar eerst gaan we Asakusa verder verkennen. Vanaf dat je bij ons hostel de straat oversteekt kom je uit in een wijk die er nog veel traditioneler uitziet. Hier staat ook de oudste tempel van Tokyo (Sensō-ji, in 615 gebouwd). Deze was weer heel mooi en indrukwekkend om te zien. Naast de tempel heb je ook meerdere rijen met allemaal verschillende kraampjes staan. Hier worden allemaal verschillende souveniertjes verkocht, maar er staan ook vele kraampjes met eten. We wilden zelf ook souvenirs kopen, maar het is handiger om dat morgen even te doen, omdat we dan meer tijd hebben. Voor nu keken we dus onze ogen uit en wederom niet alleen naar de tempel en alle andere beelden, maar ook naar de mensen. Zoveel verschillende mensen bij elkaar en vooral ook weer zoveel bijzondere kledingstijlen.

Ondertussen hadden we nog niet gegeten of koffie gedronken, dus de volgende stop was de Tully’s. De standaard koffie voor ons allebei en een ontbijtje voor Rey. Dit keer bestond dit uit een soort hotdog. Ook hebben we hier gekeken waar we verder iets konden eten. Er is wel een bakker in de buurt waar ze allemaal glutenvrije producten verkopen, maar helaas was deze gesloten vandaag. We zijn dus bij een ander tentje uitgekomen: Fleur de Sarrasin. Hier maken ze een soort pannenkoeken, maar dan van boekweitmeel (dus glutenvrij!). Je kunt er vervolgens allemaal verschillende toppings op uitkiezen. Na het eten gingen we nog even langs het hostel en toen kwam het tofste gedeelte van de dag: karten door Tokyo! De plek waar we naartoe moesten was niet echt om de hoek en dus moesten we op tijd weg. Na iets meer dan een uur met verschillende metro’s en een stukje lopen kwamen aan bij de locatie. Eerst moesten we op een iPad voor verschillende dingen tekenen en daarna was het tijd om een pak uit te kiezen waarin we wilden gaan rondrijden. Rey had uiteindelijk een elmo pak aan en ik koos voor stitch. En zo ging ook de rest van de groep allemaal verschillend verkleed. Vervolgens kregen we nog een instructie video over de kart en het rijden in het verkeer te zien en daarna was het tijd om in groepjes van 6 ingedeeld te worden en in de karts te stappen. Het karten zelf was echt ontzettend gaaf om te doen! We reden gewoon tussen het verkeer door en door de straten van Tokyo. We gingen onder andere over de Rainbow Bridge (klinkt echt als een level in Mario Kart toch?!) en langs de Tokyo Sky Tower. Ze zijn in Japan behoorlijk strikt met alle regels. En je mag hier dan ook niet op je telefoon tijdens het rijden, alleen even foto’s maken wanneer je stilstaat voor het stoplicht. Rey was een beetje eigenwijs hiermee en heeft alsnog tijdens het rijden een stukje gefilmd. De gids zag dit en was helemaal van de leg. Als er nog een iemand zoiets zou doenC dan moesten we meteen weer terug. Eerlijk is eerlijk, het filmpje dat Rey heeft gemaakt is wel echt heel gaaf!! De hele tour duurde ongeveer 2 uur en was echt een hele bijzonder ervaring om mee te maken!! Echt echt een aanrader!! Toen we klaar waren en alle foto’s mee hadden gekregen, stapten we weer op de metro terug richting het hostel. Ook vandaag besloten we bij Gonpachi te eten (waar we gisteren waren) en ook vandaag gingen we weer helemaal los met de sushi, tempura en yakitori. Heerlijk!!

Na het eten hebben we bij de supermarkt allebei nog een ijsje gehaald (onze standaard ijsjes van deze reis!) en daarna zijn we teruggegaan naar het hostel. Morgen is alweer de laatste dag van de reis. Wat is het toch ontzettend snel gegaan!

Liefs, Kel