Van Fukuoka naar Nagoya

26 september 2023 - Nagoya, Japan

Zondag 24 september

Vandaag hebben we Fukuoka achter ons gelaten en zijn we doorgegaan naar Nagoya. Dit is een van de grootste steden in Japan en ziet er leuk uit. Dus zeker de moeite waard om te ontdekken! Het voordeel hiervan is ook dat we meteen een stuk dichterbij Tokyo zitten en straks niet een hele dag kwijt zijn aan in de trein zitten. Toch duurde het nog een behoorlijke tijd. Eerst moesten we met de Shinkansen van Hakata (Fukuoka) naar Shin-Osaka (waar we al eerder waren geweest!) en daarna met de Shinkansen door naar Nagoya. Toen was het nog een klein stukje met de metro voordat we bij het hotel stonden. Uiteindelijk waren we bijna 4 uur onderweg. Maar we mogen zeker niet klagen. We zitten in een heel fijn hotel (met een ruimere badkamer, zodat we iets makkelijker kunnen douchen) en we zitten in een wijk waar veel te doen is!

Zodra we waren ingecheckt en de spullen hadden neergezet zijn we naar buiten gegaan om te ontdekken wat er allemaal is. Om ons heen waren veel winkels met luxe merken, maar ook veel eettentjes en uitgaansgelegenheden. Doordat het vandaag zondag is was het alleen iets lastiger om qua eten een glutenvrije optie te vinden. De meeste dingen waren dicht. We zijn daarom maar op zoek gegaan naar een plek waar ze meestal wel iets hebben: een Indisch restaurant. De eerste plek die we vonden (na lang zoeken, omdat hij niet op de begane grond zat) bleek ook gesloten vandaag, maar bij het tweede restaurant was het raak. We hebben allebei een curry gegeten en Rey had er ook dit keer een gigantische naan bij! Heel lekker weer!😁

Na het eten was het nog steeds redelijk vroeg en daarom wilden we nog even op pad gaan. Rey had vlak bij ons een reuzenrat gevonden, dus dat was de eerste stop. Het was heel gaaf om op deze manier over de stad heen te kunnen kijken en meteen een beetje een indruk te kunnen krijgen van de stad. Daarna zijn we verder gegaan. Dit is weer een compleet andere stad dan veel van de vorige steden (of in ieder geval de wijk waar we inzitten). Het leeft veel meer. Er zijn veel mensen op straat, mensen zitten ook meer buiten (meer kleine terrassen). Je hoort ook meer geluiden en muziek. Maar ook hier hebben we weer onze ogen uitgekeken. Hoe de winkels en alle andere dingen eruit zien, de mode en vooral ook de gamehallen. We zijn door een gigantische hal gelopen waar alleen maar van die grijpmachines stonden met daarin allemaal verschillende producten. Van knuffels en kussens tot manga figuurtjes tot boodschappen. Mensen waren bloedfanatiek en wij hebben onze ogen uitgekeken. We hebben de avond afgesloten met een drankje bij een restaurant vlak bij ons hotel. Terug in het hotel hebben we nog een van de Harry Potter films gekeken en toen was de dag alweer voorbij.

Liefs, Kel