Whiskeybar

28 september 2023 - Tokyo, Japan

Dinsdag 26 september

Vandaag was wederom een reis dag. Nadat we waren opgestaan, gedoucht en al onze spullen hadden gepakt, zijn we eerst langs de Tully’s gegaan voor koffie en een ontbijt voor Rey. Hier hebben we ook meteen gekeken hoe we naar Tokyo moeten. Ons plan was om eerst weer naar het glutenvrije restaurantje te gaan waar we aan het begin van de vakantie hebben gegeten en daarna door naar het hotel. Dus we stapten op de metro richting station Nagoya om vanaf daar door te gaan met de Shinkansen naar Tokyo. In Tokyo pakten we weer een paar metro’s en uiteindelijk waren we een paar uur later bij het restaurantje. Helaas bleek deze dicht te zijn vandaag. We liepen dus maar een stuk door en kwamen uiteindelijk uit bij wederom een Indisch restaurant voor curry’s. En die waren weer erg lekker!

Na het eten gingen we door. Ondanks dat we al in Tokyo waren, waren we zeker nog niet in de buurt van het hotel. We moesten uiteindelijk nog bijna een uur met de metro voordat we er waren. Dit keer hebben we voor een ander hotel/hostel gekozen. Een van de dingen die je in Japan kunt doen is namelijk in een capsule hotel slapen. Hier heb je je eigen capsule waar je in ligt en waar je ingaat via het voeteneind van je bed. Het ziet er een beetje futuristisch uit en is best grappig om een keertje mee te maken. Een echt capsule hotel was het dit keer niet geworden, maar wel iets wat er heel erg op lijkt!

Toen we waren ingecheckt en onze spullen hadden neergezet, gingen we weer op pad. We zitten nu in de wijk Asakusa en terwijl we hier rondliepen realiseerde ik me opeens dat ik hier 6 jaar geleden ook ben geweest. Dit is een wijk waar veel nog in oud Japanse stijl is. Vanavond hebben we dit nog niet uitgebreid bekeken, maar dat gaan we morgen zeker doen! Aangezien het nu ondertussen etenstijd was, gingen we via de glutenvrije app op zoek naar een restaurant. We kwamen uiteindelijk uit bij iets waar ze een apart menu hadden. Rey ging veel aan de yakitori en ik heb eindelijk weer sushi en tempura gegeten. Heerlijk!!!

Met behoorlijk volle buiken gingen we weer naar buiten op zoek naar iets waar we nog wat konden drinken. Uiteindelijk kwamen we uit bij Nemo, een whiskeybar. Super gaaf! Ze hadden hier 3000 verschillende flessen staan (zeg ik het goed Rey?) en de ober (die helemaal gekleed was zoals het hoort) deed alles precies zoals het hoorde.  Rey kan dit allemaal nog veel beter vertellen dan ik! Echt een hele bijzondere ervaring om een keer mee te maken!

Aan het eind van de avond liepen we weer terug naar het hotel en viel ik meteen als een blok in slaap.

Liefs,

Kel

1. Emmie:
    28 september 2023
    Weer een fantastisch verhaal. Ik ga de verhalen missen als jullie weer thuis zijn.😀
  2. Marja:
    28 september 2023
    Hoii. In zo'n capsule slapen lijkt mij een hele bijzondere ervaring, zo grappig.
    Geniet nog even van juliie laatste dagen in Japan. Groetjesss.. Mar