Nagoya Castle en shoppen

27 september 2023 - Nagoya, Japan

Maandag 25 september

Vandaag is onze volle dag in Nagoya. We willen in ieder geval Nagoya castle zien en Rey wil misschien een portemonnee kopen. Het kasteel was niet ver weg en dus konden we er lopend naartoe. We vroegen ons wederom af hoe zo’n kasteel in die tijd (1615) zo kon worden gebouwd en dat het ook nog steeds zo stevig is! Ook in dit kasteel konden we naar binnen. Je moet dan eerste je schoenen uitdoen en in een kluisje doen en slippers aan voordat je door mag lopen. Aan zowel de binnen- als buitenkant deed het een beetje denken aan het vorige kasteel waar we waren, al was deze met een stuk lichter hout binnen. Wel waren ook hier overal hele indrukwekkende muurschilderingen.

In de middag hebben we eerst bij Damonde meal chiffon and sweets wat gegeten. Ze hebben daar een soort cakes (van rijstemeel) die echt super lekker en luchtig zijn. Ook hebben we daar nog wat koffie gedronken. Vervolgens zijn we verder door Nagoya gelopen. Gisteren ontdekte we dat de portemonnee de Rey eerder deze vakantie al zag, heel mooi vond, maar niet had gekocht, ook hier werd verkocht. We zijn dus teruggegaan naar de winkel en uiteindelijk heeft hij hem gekocht! Echt een super mooie bruin leren portemonnee. Heel zacht ook! In ons rondje door de stad hebben we ook alvast gevraagd of we bij de plek waar we gisteren wat gingen drinken konden eten en dat kon. Dus in de avond zijn we teruggegaan en hebben we allebei heel lekker gegeten. Van een voorgerecht van guacamole met kikkererwten en daarbij gegrilde groente, tot een soort gigantische lekkerbek van een andere soort vis voor Rey en een risotto met allemaal zeevruchten voor mij. Heel lekker!! Eenmaal klaar met eten hebben we nog een klein stukje gelopen en alvast wat eten en drinken voor morgenochtend gehaald. De avond sloten we ook deze keer weer af met een Harry Potter film!

Liefs, Kel