Laatste dag

29 september 2023 - Tokyo, Japan

Donderdag 28 september

Goedemorgen! Het is zover, het is alweer de laatste dag van de vakantie. De tijd is voorbij gevlogen en ik vind het echt heel jammer dat we morgen weer teruggaan. Vandaag willen we vooral besteden aan souvenirs kopen, nog even lekker eten en naar het laatste hotel gaan. Ook is er gisteravond nog iets bijgekomen. Rey kwam er gisteravond opeens achter dat hij zijn ring kwijt is. We wilden vandaag dus ook nog op zoek gaan naar de ring! Allereerst gingen we naar de Tully’s voor koffie. We kozen express dezelfde als gisteren, zodat we konden navragen of ze een ring hadden gevonden. Geen ring. Daarna haalden we bij een kraampje aan de overkant ijs in een bakje. Rey z’n ijsje smolt nogal snel, waardoor het ijs langs het bakje droop, over z’n handen en op z’n schoenen. Dit ging steeds sneller en werd steeds meer en uiteindelijk heeft hij het ijsje maar gewoon weggegooid. Geen groot succes!

We liepen door voor de souvenirs. Je hebt een grote winkel in de wijk (een keten) die een beetje doet denken aan een gigantische action met nog veel meer spullen. Hier hebben we een tijd rondgelopen en meerdere dingen gevonden. Daarna zijn we doorgegaan naar de tempel waar we nog meer souvenirs hebben gekocht. Ook kreeg ik toen via instagram een reactie van het tentje waar we gistermiddag hadden gegeten. Ze hadden geen ring gevonden. Weer pech. De kans om de ring terug te vinden werd steeds kleiner, omdat Rey hem dan waarschijnlijk in de wc van een van de metrostations is verloren.

We liepen terug naar het hostel, pakten al onze spullen in en gingen met de backpacks op onze ruggen richting de metro. Op naar Gluten Free T’s Kitchen. Het restaurant dat een paar dagen geleden gesloten bleek te zijn, maar wat nu, als het goed is, wel open is. Bij de metro vroeg Rey of er toevallig een ring was gevonden. De man die hielp gaf aan dat als hij was gevonden hij bij de ‘lost and found’ zou moeten liggen op een ander metrostation. Gelukkig was dit station maar een klein half uur van onze huidige locatie vandaan en dus gingen we op hoop van zegen die kant op. Eenmaal op het metrostation aangekomen was het nog een hele zoektocht naar de ‘lost and found’, maar niet zonder succes. De ring was gevonden!! Rey heeft z’n ring weer terug!

Tussen 4 en 5 was het restaurant waar we naartoe wilden gesloten en daarom hadden we wat tijd te doden. We haalden daarom koffie bij de Starbucks en liepen een parkje in om het op te drinken. Daarna was het nog iets meer dan een half uur naar het restaurant en toen konden we eindelijk even zitten en eten. Het was weer heel lekker en ook fijn om nog even goed te kunnen eten voordat we morgen weer de hele dag onderweg zijn! Na het eten waren we allebei nog steeds behoorlijk gaar, maar helaas moesten we nog ruim een uur met de metro naar het hotel. Dit ging niet helemaal soepel. De tweede metro reed niet helemaal door tot de halte waar wij moesten overstappen en dus eindigden wij op het vliegveld. Dat was nog wel erg vroeg om er te zijn! Vanaf het vliegveld moesten we een flink stuk omreizen waardoor we alsnog een hele tijd onderweg zouden zijn. Aangezien we er allebei behoorlijk klaar mee waren voor vandaag, kozen we er daarom maar voor om een taxi te pakken. Dus naar boven naar de taxistandplaats. Ook dit ging nog niet helemaal soepel. De eerste vijf taxi’s reden allemaal niet richting ons hotel (geen idee waarom), dus we moesten een tijdje wachten. Uiteindelijk ging er een taxi wel richting ons hotel en konden we instappen. Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we meteen een hotel geregeld voor morgenochtend. Op de kamer hebben we vervolgens alle spullen goed ingepakt en klaargelegd voor morgen en de rest van de avond rustig aangedaan. Oh ja, en we hebben de laatste Harry Potter film gekeken. Nou ja, Rey dan. Ik viel het laatste deel in slaap. Morgenochtend vroeg op en weer naar het vliegveld.

Liefs, Kel

1. Emmie:
    30 september 2023
    Super van je Kel dat je ons elke dag hebt laten genieten van jullie belevenissen in Japan. Inmiddels zijn jullie weer in Nederland en is jullie vakantie voorbij. Liefs de Mam