Mount Fuji?

8 september 2023 - Fujiyoshida, Japan

Donderdag 7 september

Goedemorgen! Het is alweer tijd om het eerste hotel achter ons te laten. Na het uitchecken gingen we eerste nog even langs de supermarkt bij ons aan de overkant. Gisteren vielen we al op (al word je niet opvallend aangestaard) en vandaag, met onze backpacks op, was dit nog veel meer. Zo kwam er een oud omaatje naar me toe (ze was heel heel klein) die begon te lachen en wijzen hoe lang ik ben. Met wat meer nieuwe snacks voor Rey op zak gingen we door naar de Starbucks voor goede koffie en om te bepalen waar we nou eigenlijk naartoe willen vanaf nu. Ook hier merkten we weer wat bijzondere cultuurverschillen. Allereerst werd er wederom bijna niet gesproken. Daarnaast waren meerdere mensen wederom aan powernappen en werd ons vriendelijk verzocht om ergens anders te gaan zitten zodat we geen slapende oudere vrouw zouden storen. Tijdens het koffiedrinken kwamen we tot de conclusie dat we graag naar Fujiyoshida willen gaan om vanuit daar morgen Mount Fuji te beklimmen. Hoe gaaf is dat!!

Maar eerst… glutenvrij eten zoeken bij een volledig glutenvrij restaurant in Tokyo. Bij de overstap naar de metro besloten we eerst onze JR passen te laten activeren (treinpassen). Gelukkig kunnen we die meteen vanaf vandaag laten ingaan. Super handig!! De volgende stap was de zoektocht naar de metro. Dit ging allemaal wat minder soepel. Na ruim een kwartier in de rondte te hebben gelopen (met backpacks op en verbrande schouders) was ik er natuurlijk allang weer klaar mee en wilde ik wel meteen de trein naar Fujiyoshida pakken. Rey daarentegen zette wel door en jawel hoor, vlak daarna vonden we het metrostation, hadden we de metro en liepen we zo naar het restaurant: Gluten Free T’s Kitchen. Een waar walhalla! Alles op de kaart kon ik eten en wat was het lekker. Helemaal vol gingen we met de metro weer terug naar het treinstation waar we bij de informatiebalie konden vragen hoe we naar Fujiyoshida moesten komen. Gelukkig konden we via een automaat plaatsen reserveren in de eerste trein. Na even gewacht te hebben konden we instappen (iedereen wacht keurig bij z’n eigen wagon en netjes in de rij!) en even een uurtje relaxen in de trein. Die stoelen zitten overigens best lekker.

Bij station Ōtsuki moesten we weer overstappen op de metro naar station Mount Fuji. In de metro ging het er hard aan toe tussen ons tijdens een wedstrijdje op Mario Kart om de snelste tijd. Het duurde even maar uiteindelijk lukte het Rey toch om niet meer van de baan te rijden en mijn recordtijd op een paar honderdste te verbeteren. Mijn revenge zal zoet zijn mwuahahah!

En toen waren we daar eindelijk, in Fujiyoshida. Gelukkig hadden het hostel snel gevonden en konden we op zoek naar  iets te eten. We kwamen er toen achter dat er bar weinig te doen is hier in de avond, maar gelukkig was er wel een plek aan de overkant waar we iets konden eten. Rey had allemaal lekkere fried chicken en dumplings (die geur!! Zo lekker!!) en met behulp van mijn Japanse glutenvrije kaart lukte het om een tonijnsalade te bestellen. Geslaagd dus!

Na het eten gingen we terug naar het hostel om uit te vogelen hoe laat we morgenochtend richting Mount Fuji moeten om de 10 uur durende tocht voor het donker af te hebben en hoe we daar moeten komen. Alles helemaal voorbereid schoot het Rey opeens te binnen dat we nooit hebben gekeken wat voor weer het is morgen… een tropische storm zo blijkt… Ja hoor, hebben wij weer. De hele dag alleen maar regen en mist. Dat betekent dat je 10 uur lang door de regen loopt en niets kunt zien. Oftewel, geen Mount Fuji morgen. Ontzettend balen! Maar als het goed is wordt het zaterdag beter en kunnen we dan alsnog, op de laatste dag dat de paden dit seizoen open zijn, de berg beklimmen. Voor nu gaat de wekker van half 6 in ieder geval uit en gebruiken we morgen maar om te relaxen en te bedenken wat we verder willen!

Liefs,

Kel

1. Emmie:
    8 september 2023
    Prachtig verhaal weer mop en leuk dat je wat foto's erbij hebt gedaan. Liefs de Mam
  2. Ivonne:
    8 september 2023
    Leuk.om zo een beetje met jullie mee te mogen reizen. Liefs Tanti
  3. Carolien:
    Ook de groetjes van Ron