Kobe beef in Kobe

15 september 2023 - Kobe, Japan

Vrijdag 15 september

Goedemorgen! Althans, zo vroeg waren we ook weer niet op vandaag. Zoals vaak was het eerste wat vandaag op de planning stond eten (en koffie natuurlijk). Op de site waar glutenvrije eettentjes of eettentjes met glutenvrije dingen staan had ik Comeconoco Gluten-free Laboratory & Cafe 大阪天満橋店 gevonden. Het was een stukje lopen, maar dit was het echt meer dan waard! Eerst hadden we allebei een lunchmenu. Dit bestond voor Rey uit brood met eiersalade, scones, soep en een salade met daarbij koffie en jus d’orange. Ik had bijna hetzelfde, maar dan in plaats van de eiersalade een croque monsieur. Zo ontzettend lekker allemaal!! Naast deze heerlijke lunches hadden ze ook allemaal schitterend mooie taartjes in de vitrine staan, allemaal glutenvrij. Die konden we natuurlijk niet laten staan. We sloten ons ontbijt/brunch/lunch dus af met een stuk taart, cheesecake voor Rey en carrot cake voor mij. Lekker!!

Gisteren lukte het niet om de rondvaart te doen. Vandaag was er wel plek! De rondvaart bleek alleen niet helemaal wat we ervan hadden verwacht… Het duurde 20 minuten en bestond eerst uit een stuk de ene kant opvaren, toen draaide de boot en gingen we een stuk terug en de andere kant op, tot slot draaide de boot weer en vaarden we weer terug naar het begin. Ondertussen was er iemand die in het Japans alles aan het uitleggen was op een vrij hysterische manier met een microfoon. We wisten niet wat ons overkwam. 😂 Ach, het is in ieder geval een rondvaart die we niet snel zullen vergeten!

Na nog even langs het hotel gegaan te zijn (ik was m’n JR treinpas in het hotel vergeten 😅) gingen we door naar Kobe! Het was weer even zoeken met het ov, maar uiteindelijk waren we in Kobe. We hadden niet de meest handige halte uitgekozen en moesten daarom nog een heel stuk lopen, maar dit gaf ons wel de kans om een deel van de stad te zien. Ook hier was het even zoeken, maar het lukte toch om het stuk met alle restaurants te vinden waar je Kobe beef kan eten. We besloten te gaan voor een van de Mouriya restaurants te gaan (we zagen er meerdere van). Zeker niet goedkoop om dit te gaan eten, maar wat is dit lekker zeg en wat een ervaring! Toen we binnenkwamen was er nog net plek voor twee personen. Het was een lange tafel waar 9 personen aankonden en aan de andere kant van de tafel waren er twee chefs bezig. Het eten werd letterlijk voor je neus aan tafel klaargemaakt. En wat was het lekker!! Echt gigantisch goed. Super blij dat we dit hebben gedaan!

Na het eten hebben we de trein en metro teruggepakt naar het hotel. Eerst hebben we in de supermarkt wat dingen voor het ontbijt van morgen gehaald en daarna hebben we in het hotel alvast onze spullen gepakt en het verder rustig aan gedaan. Morgen gaan we naar Hiroshima!

Liefs, Kel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Emmie:
    15 september 2023
    Hilarisch jullie avontuur met de rondvaartboot. Wat is het toch heerlijk om jullie zo te volgen. Ik geniet ervan. Liefs de Mam
  2. Marja:
    15 september 2023
    Wat een foto's met een prachtig uitzicht. Top. Groetjes, Mar
  3. Bertie:
    16 september 2023
    Top Kids die hoogte is precies mijn ding had ik bij willen zijn😆Rondvaartje altijd leuk dacht alleen dat ze zo rustig waren niet allemaal dus🤷‍♂️.B.
  4. Debby:
    16 september 2023
    Eindelijk even rustig al jullie verhalen gelezen, wat een andere wereld waar jullie zijn en wat een belevenissen! Aan de foto’s te zien genieten jullie enorm. Nog een hele fijne vakantie! Liefs Debby