Uitzicht in Osaka

15 september 2023 - Osaka, Japan

Donderdag 14 september

Spullen pakken, klaarmaken en door naar OSAKA! Dit keer maar iets meer dan een uur met het ov. Maar… eerst koffie. We hebben weer bij een koffietentje gezeten (Tully’s) waar we al vaker hebben gezeten.   Daarna stapten we in de metro. Na een keer overstappen en een paar honderd meter lopen waren we al bij het hotel. Helaas was het nog een paar uur te vroeg om in te checken, maar gelukkig konden we wel alvast onze bagage daar stallen. Ondertussen hadden we allebei best trek gekregen, dus gingen we op zoek naar iets te eten. We kwamen uit bij RE-public by BASE ISLAND KITCHEN. Dit is een heel klein tentje met alleen maar glutenvrije en voornamelijk (op wat gerechten met kip na) veganistische gerechten. Ze vertelde daar ook dat haar beweegredenen hiervoor zijn dat ze eten aan wilt bieden voor iedereen en niemand wil buitensluiten. Echt een mooi idee! En het eten was ook heerlijk. Met een volle buik gingen we weer door. Rey had gelezen dat je hier met rondvaartbootjes door een deel van de stad kunt gaan, dus dat wilden we zeker doen. Eenmaal bij de locatie aangekomen bleken alle tochten voor vandaag uitverkocht te zijn. Helaas! Maar morgen gewoon een nieuwe poging. In plaats daarvan zijn we lopend door een deel van de stad gegaan. Osaka is weer compleet anders dan Kyoto en al helemaal dan Tokyo. Het leeft veel meer, met overal muziek en veel meer geluid en kleur. Veel meer jonge mensen en mensen die met mode bezig zijn. Ook waren hier weer heel veel verschillende soorten winkels. Zo kwamen we ook een dierenwinkel tegen waar ze nog puppy’s en kittens in de winkel verkochten. Dit soort winkels hebben we ook al in andere steden gezien. De dieren zien er weliswaar gelukkig goed uit, maar wat ontzettend zielig dat ze de hele dag in zo’n hokje zitten.

Al rondkijkend liepen we rustig terug naar het hotel om in te checken en ons op te frissen. Zo warm hier elke keer! Echt heerlijk natuurlijk en ontzettend veel mazzel dat we dit weer hebben, maar ervan plakken ga je zeker. Voor de rest van de dag stond er nog een ding op de planning: Umeda Sky Building. Dit zijn verbonden wolkenkrabbers. Wederom gingen we hier met de metro naartoe. Eerst moesten we met een normale roltrap naar de derde verdieping. Vanaf daar ging er een deels glazen lift naar de 35e verdieping. Ik krijg hier bijna een soort Abeltje beelden bij😂, maar wij gingen niet door het plafond. Wel kwamen we uit bij andere roltrappen die het ene gebouw met het andere verbinden en helemaal omgeven zijn met glas. Hiermee kwamen op de 39e verdieping uit. Toen moesten we nog maar een roltrap omhoog om schitterend uitzicht te hebben over heel Osaka. Al die lichtjes overal waren gigantisch mooi en het besef dat we aan de andere kant van de wereld zijn, in Osaka, op de 40e verdieping, met een geweldig uitzicht, zo gaaf!! We zijn er gewoon!!!

We zijn nog even in de lounge blijven zitten, Rey met een biertje, voordat we weer naar beneden gingen. Ondertussen was het al rond half elf en hadden we nog niet gegeten. Een hele zoektocht leidde uiteindelijk alleen nog tot de McDonald’s. Helaas geen opties voor mij, maar wel wat voor Rey. Gelukkig zit er in mijn tas ondertussen een lading eten waar je u tegen zegt, waardoor ik alsnog gewoon kon eten op de hotelkamer.

Morgen gaan we iets doen wat je bijna wel moet doen als je hier in de buurt bent: Kobe beef eten in Kobe! Ik heb er nu al zin in!

Liefs, Kel