Zwemmen op Okinawa

22 september 2023 - Okinawa, Japan

Woensdag 20 september

VANDAAG GAAN WE NAAR OKINAWA!! Dit is een stuk van de reis waar we allebei sinds het plannen van de reis al ontzettend veel zin in hebben en enorm naar uitkijken. Een prachtig eiland en een resort pal op het strand. Heerlijk een paar dagen bijkomen en het eiland verkennen! Alle spullen hadden we gisteravond al ingepakt, dus vanmorgen konden we bij het uitchecken onze backpacks achterlaten bij het hotel en met alleen handbagage gingen we op pad. Eerst even een smoothie en wat andere dingen halen voor het ontbijt en daarna door naar station Hakata. Vanaf dit station ging er een metro naar het vliegveld en binnen een paar minuten waren we er al. Op het vliegveld waren we nog iets te vroeg om in te kunnen checken, dus hebben we eerst nog even rondgelopen. Uiteindelijk ging het inchecken en de security super snel en omdat het een binnenlandse vlucht was hoefden we niet eens ons paspoort te laten zien.

Om iets voor 12 gingen we de lucht in en zo’n twee uur later landden we in Naha op Okinawa. Doordat we alleen maar handbagage hadden ging het ook hier super snel en voordat we het wisten stonden we klaar om een bus te zoeken naar het resort. Maar eerst… eten! Nog op het vliegveld was er een Lawson (ook een soort 7eleven). Hier waren we nog niet eerder geweest, maar het blijkt dat ik hier net even wat meer dingen kan eten. Heel handig om te weten! Met wat eten en drinken achter de kiezen gingen we op zoek naar de juiste bus. Met een beetje hulp vonden we deze en na nog even wachten stapten we in zo’n bus die alle mensen naar hun resorts brengt. Ondanks dat het maar iets meer dan 30 kilometer was naar het resort was, duurde het bijna anderhalf uur voordat we er waren. Jammer natuurlijk dat het niet zo snel ging, omdat we zo snel mogelijk van het eiland wilden genieten, maar alsnog heel mooi om vanuit de bus Okinawa te kunnen zien en natuurlijk ook de prachtige blauwe zee. En blauw is ie zeker!

In het resort konden we meteen inchecken en hebben we ook alvast fietsen gehuurd voor morgen. Daarna was het omkleden geblazen en richting het zwembad. Even relaxen in het water en niets doen! We hebben hier een tijdje gelegen met wat drinken erbij. Daarna gingen we even douchen en omkleden en op zoek naar eten. Helaas helaas bleek dit vanavond heel lastig te zijn. De restaurants in het resort hadden geen van allen een glutenvrije optie en we wisten ook niet zo snel een ander restaurant in de omgeving waar we naartoe konden voordat alles alweer gesloten zou zijn. Daarom zat er voor dit keer even niets anders op dan dat Rey alleen moest eten. Toen hij klaar was zijn we nog even de familymart aan de overkant ingelopen voor wat te eten en drinken. Ook hier was er voor mij weinig mogelijk. Alleen wat ijs en chips hebben we mee kunnen nemen en een biertje voor Rey en wijntje voor mij. Terug op de kamer heb ik een ijsje en een lading chips gegeten om een beetje vol te zitten en daarna zijn we nog even naar beneden gegaan om wat te drinken en om een stuk op het strand te lopen. Dit laatste was heerlijk om even te kunnen doen.

De avond sloten we af met een biertje en een wijntje op het balkon. Heerlijk om zo buiten te kunnen zitten en ervan te kunnen genieten dat we op Okinawa zijn!

Liefs, Kel

1. Emmie:
    22 september 2023
    Geniet ervan het lijkt mij fantastisch. Liefs de Mam
  2. Bertie:
    22 september 2023
    Lekker hoor vooral bier en wijn kan nooit teveel zijn.
    Have fun
    B.