Op weg naar Tokyo!

5 september 2023 - Shanghai, China

Maandag 4 september 2023
Het is zover, EINDELIJK op naar Tokyo! Na de laatste spullen in de tassen te hebben gestopt, ons klaar te hebben gemaakt en natuurlijk nog wat te hebben gegeten stapten we in de trein op weg naar Schiphol. Het blijft altijd een beetje de vraag of het snel gaat of dat je uren in de rij staat, maar we hadden mazzel dit keer. Voor we het wisten waren wij en de tassen ingecheckt, door de security en aan de koffie (verslaafd?). Om 12.15 uur was het tijd, het vliegtuig steeg op. Op naar de eerste tussenstop: Shanghai. De vlucht zelf verliep prima, films kijken, eten (glutenvrij was gelukt!) en tussendoor enigszins slapen (voor zover dat natuurlijk gaat).

Dinsdag 5 september 2023

Toen kwamen we rond 5.15 uur (lokale tijd - +6 uur) aan op het vliegveld in Shanghai). De COVID maatregelen zijn hier nog niet helemaal verleden tijd en we moesten dan ook een QR-code scannen en van alles invullen. Je had hiervoor echter internet nodig en laat de WiFi nou net niet soepel willen werken… Uiteindelijk, na veel geklooi en gepiel hadden we het formulier voor ons en met behulp van een aantal stewardessen wisten we het in te vullen. We dachten dat dit het was voor de overstap, maar zo makkelijk ging het nog niet! Na een lading controles waar de Schiphol niets bij was, konden we gelukkig toch door naar de gate. MET EEN TREIN!! Een trein op het vliegveld, hoe bedenk je het hahaha!

Na een zeer korte nacht en een hoop gedoe was er maar een logische volgende stap: koffie zoeken. Dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan, alle winkels en restaurants waren nog dicht. Wat zoeken verder hadden we toch iets gevonden. Niet de beste koffie, maar op dit punt was het vooral van belang dat er cafeïne in ging bij ons om door te kunnen naar de volgende vlucht: TOKYO!!

Terwijl ik dit schrijf zitten we aan boord van het vliegtuig naar Tokyo. Nog maar een half uur en dan landen we. Op naar vier weken Japan!

Liefs,

Kel

1. Bertie:
    5 september 2023
    Mooi tot in detail ga zo door leest lekker weg :). Op naar de koffie in Tokyo have fun gr. aan Rey.
  2. Marja:
    5 september 2023
    Ga zo door Kel... leuk om te lezen, met een lekkere koffie....... Groetjessss
  3. Emmie:
    5 september 2023
    Super mop heel leuk om te lezen. Het is weer genieten van je verhaal. Liefs de Mam
  4. Emmie:
    5 september 2023
    Super om weer te lezen wat jullie allemaal beleven tijdens jullie reis in Japan. Ik geniet ervan. Liefs de Mam
  5. Lenie bode:
    5 september 2023
    Leuk om te lezen. Veel plezier en we blijven jullie
    volgen.
  6. Irma Engel:
    5 september 2023
    Oh wat leuk om het te lezen, heel veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Irma (vriendin van mama)
  7. Marjon Reijn:
    5 september 2023
    Leuk om te lezen! Je hebt gelijk, koffie is één van de eerste levensbehoeften 😀 Heel veel plezier samen. Groetjes Marjon Reijn