Snorkelen

23 september 2023 - Onna, Japan

Vrijdag 22 september

Met het brood wat ik gisteren had gekregen ging ik naar het ontbijt en het was ook echt een stuk lekkerder ontbijten! Rey voelde zich helaas niet zo lekker waardoor hij pas later aanschoof. Na het ontbijten regelden we weer een taxi om naar Cape Maeda. We gaan namelijk snorkelen vandaag! Met de taxi waren we er zo en na even zoeken op de parkeerplaats kwamen we bij de goede busjes uit. Hier moesten we allebei eerst een formulier invullen. Daarna moesten we een wetsuit en schoenen aantrekken, kregen we flippers en een bril met snorkel en kregen we een zwemvest. Dit laatste hebben wij uiteindelijk niet gedaan (waar ik zelf al snel spijt van kreeg). Toen iedereen klaar was liepen we met een groep van acht (drie Amerikanen, een Braziliaanse, een Roemeen, de begeleider uit Engeland en wij) naar het water toe. We zouden eigenlijk bij Blue Cave gaan snorkelen, maar dat was vandaag afgezet, dus gingen we op een andere plek. In het water werden de flippers aangedaan, gingen de brillen en snorkels op en konden we beginnen. De eerste minuten had ik het behoorlijk zwaar doordat m’n bril te strak zat waardoor er continu water in bleef lopen en ik niet goed genoeg bleef drijven waardoor het heel veel energie kostte om überhaupt boven te blijven. Gelukkig kon ik toch een zwemvest krijgen en toen was het genieten geblazen! Overal prachtige vissen in allemaal verschillende kleuren. Veel geel gestreepte vissen, maar ook allemaal regenboog vissen. We hebben onze ogen uitgekeken en er enorm van genoten. En elke keer als ik opkeek uit het water zag ik Rey weer ergens anders een stuk verderop zwemmen en vissen bewonderen. Heel gaaf en veel te snel ging het ook weer voorbij. Voor we het wisten gingen we terug naar het strand en terug naar de busjes. Hier gingen de wetsuits weer uit, leverden we alle spullen in, konden we douchen en pakten we een taxi terug naar het hotel.

Terug in het hotel waren we allebei best wel een beetje moe en gaar. We hebben het daarom de rest van de middag rustig aan gedaan. Eerst rustig op de kamer en de volgende hotels regelen en daarna beneden bij het zwembad. Voor mij betekende dit laatste heel goed insmeren en onder de parasol blijven doordat ik een kreeft was na het fietsen van gisteren. Aan het zwembad hebben we wel net als gisteren weer onze ogen uitgekeken hoe iedereen is gekleed. Het blijft een bijzonder en vooral ook heel grappig gezicht! Aan het eind van de middag gingen we ons, net als gisteren, weer douchen en klaarmaken voordat we wederom de taxi pakten naar het restaurant. Ook dit keer werden we weer heel warm welkom geheten door de eigenaren en hadden ze zelfs hetzelfde tafeltje klaar staan voor ons. Wat leuk was om te zien was dat ze dit keer volle bak hadden. Ook dit keer was het eten weer heerlijk. Zoals hij gisteren al had gezegd had hij dit keer iets anders voor ons gemaakt. Dit bestond onder andere uit een gerecht met tonijn. En die was goed!! Super vers en zacht (tonijn uit Okinawa!). Daarnaast hebben we het ook dit keer weer over van alles gehad en kreeg ik zelfs een recept mee om zelf brood te maken en gaf hij allemaal andere tips. Ook mag ik hem mailen met vragen over dit recept of andere recepten en kreeg ik wederom brood mee voor morgenochtend (lekker!😁) en ook een stuk taart (deze taart is gebaseerd op de torta caprese en smaakt heerlijk!). Wederom een geweldige en hele bijzondere avond die we niet snel zullen vergeten!

Liefs, Kel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Emmie:
    23 september 2023
    Wat heerlijk dat jullie weer zo lekker bij de Italiaan hebben gegeten. Hopelijk lukt het dat de aankomende week ook nog. Liefs de Mam