Geishawijk

11 september 2023 - Kyoto, Japan

Zondag 10 september

Goedemorgen! Na een iets wat rustigere ochtend gingen we op zoek naar koffie en ontbijt. We kwamen weer bij dezelfde koffiezaak uit als gisteren. Na koffie en een ontbijtje voor Rey maakten we een plan voor vandaag. We besloten naar Gion te gaan, de geishawijk van Kyoto. Deze wijk ligt niet ver van de koffiezaak vandaan en daarom besloten we te lopen. Onderweg kwamen we ook nog een winkel tegen waar ze van alles met matcha verkopen. Rey is geen fan, maar ik wel! En… matcha softijs in een bakje mag ik. Dus mijn ontbijt bestond voor een deel ook uit ijs. (Dit heb ik overigens geweten, want vervolgens liepen we nog heel lang rond met het bakje, omdat er nergens een prullenbak te bekennen is. Hoe de straten zo schoon blijven is me een wonder!)

Eenmaal in Gion waren er heel veel verschillende straatjes om te bewonderen die er veel traditioneler uitzagen en daarnaast natuurlijk ook heel toeristisch waren. Dit was ook het moment dat Rey z’n dag niet helemaal soepeltjes meer begon te gaan. Van een flesje cola uit de automaat die open spoot en op de grond viel tot denken dat zo’n ding om matcha op te kloppen iets is wat je nodig hebt bij het scheren. De rest van de dag ging dit niet veel beter. Hij had gewoon een beetje pech. Van per ongeluk een kapot bakje fruit pakken, waardoor z’n hand onder zat, tot per ongeluk orgaanvlees bestellen bij het avondeten, tot per ongeluk hele zure snoepjes kopen terwijl je denkt iets met munt te halen. Niet zijn dag!

We hebben een hele tijd door Gion gelopen en daarna ook door de omringende straten waar we ook nog een andere tempel hebben bezocht. Vervolgens hebben we even bij de Starbucks gezeten voor een koffiepauze voor mij en om te bedenken wat we verder wilden doen. Bij deze Starbucks kon je buiten zitten en had je een geweldig uitzicht over Kyoto. We wilden heel graag de Nishiki market toe. Dit is een markt vol Japanse etenswaren. Na eerst een korte stop bij een food hall te hebben gemaakt en een afspraak te hebben gemaakt voor morgen bij Glänta waar je je eigen sieraden kan maken, gingen we op zoek naar de markt. Helaas hebben we die nooit gevonden. Wel zijn we bij een heleboel andere verschillende winkeltjes terecht gekomen en uiteindelijk bij een restaurant waar we wilden eten. Hier zaten we met onze eigen gril waar je zelf ook je vlees moest bereiden. Ontzettend leuk om te doen en op Rey z’n orgaanvleespech na (ik heb het zelf ook gegeten, maar dan bewust!) was het ook heel lekker. Na het eten liepen we weer terug naar het hotel om daar een spelletje te spelen en te gaan slapen.

Liefs, Kel

1. Emmie:
    11 september 2023
    Arme Rey hopelijk vandaag minder pech. Weer genoten van jullie belevenissen. Liefs de Mam xxxx
  2. Bertie:
    11 september 2023
    Ziet er top uit wederom goed verhaal jongens👍
    gr B.