Hertjes in Nara

13 september 2023 - Nara, Japan

Dinsdag 12 september

​​​​​​​

Vandaag was het tijd om een uitstapje te maken naar een andere stad: NARA! De stad die bekend staat om z’n hertjes die overal rondlopen. Zoals gebruikelijk ondertussen was onze eerste stop de Starbucks. Koffie voor allebei en een ontbijtje voor Rey. Toen met de metro naar station Kyoto en vanaf daar met de trein naar Nara. Dit is een compleet andere stad dan Kyoto en ook heel erg ingericht op toeristen. Vol met souvenierwinkeltjes en winkeltjes met lekker eten. Zo hebben wij mochi geprobeerd. Dit is een soort rijstdeeg met daarin een stuk vers fruit. Mega lekker en het fruit (mango voor Rey en perzik voor mij) had gigantisch veel smaak.

We liepen door en kwamen langs verschillende tempels en natuurlijk liepen we door Nara Park. Overal waren hertjes. Niet alleen in het park zelf, maar ook op straat, op de wegen, op grasvelden voor gebouwen. De mensen zijn gewend aan de hertjes overal en de hertjes zijn gewend aan de mensen. Je kon ook speciale wafels halen om ze mee te voeren. Super leuk om te doen! Ik werd wel meteen gestalkt door een van de herten. Hij bleef achter me aanlopen en tegen me opbotsen voor meer wafels.

Helaas begon het ook steeds meer en harder te regenen. Rond 16 uur werd het dusdanig hard dat we maar wat gingen drinken ergens. Het even wachten tot het zou stoppen met regenen bleef helaas niet bij even en dus gingen we uiteindelijk toch maar door de regen terug naar het station. Hier kwamen we erachter dat de trein naar Kyoto niet ging. Gelukkig werd ons meteen verteld hoe we wel terug konden gaan en kregen we hiervoor zelfs de juiste tickets. Met een bus moesten we naar een ander station en niet veel later konden we daar weer een trein pakken naar Kyoto. Nog een paar haltes met de metro en we waren weer bij station Shijo. Ook vandaag hadden we weer zin in Indisch eten en dus gingen we net als gisteren naar Yak & Yeti.  Rey bestelde allemaal verschillende gerechten waaronder een curry, spicy fried rice, iets met kip en naan. Ik bestelde een gerecht wat bestond uit verschillende kleinere gerechtjes en daarnaast een curry. De meneer die ons bediende gaf meerdere keren aan dat het eerste gerecht al meer dan genoeg was voor mij en dat ik zelfs nog onbeperkt bij kon bestellen. Maar eigenwijze ik wilde natuurlijk graag ook de curry proberen. Toen al het eten werd gebracht gaf deze meneer nog een keer aan dat het echt heel veel was voor een persoon. Challenge accepted!! Hoe vol ik ook zou zitten, nu moest en zou alles op. En ja hoor, gelukt!! De meneer helemaal verbaasd en moest zelfs lachen omdat ik ook nog iets van Rey z’n eten had gegeten en hij niet alles op had gekregen. Oeps 😂. Het eten was overigens net als gisteren weer heerlijk. We zijn dan wel in Japan, maar dit is het lekkerste wat we tot nu toe hebben gegeten! Na het eten liepen we weer terug naar het restaurant. Hier heb ik de was gedaan. Het begon heel soepeltjes, maar uiteindelijk moest ik zo lang wachten tot er een droger vrij was dat ik alles maar heb uitgehangen in de kamer. Geduld hebben is niet altijd m’n sterkste kant😅. De rest van de dag was wel heel relaxt en vooral heel gezellig! Op naar morgen!

Liefs, Kel

1. Emmie:
    13 september 2023
    Bijna 3 uur en ik keek even op mijn telefoon en ja hoor weer een heerlijk verhaal om te lezen. Groetjes van de meiden van ZB die hebben even meegelezen. Liefs de Mam
  2. Bertie:
    13 september 2023
    Kon'nichiwa,
    Fantastisch die bamboe bossen hoe oud zijn ze eigenlijk.
    Jammer van de regen maar het eten maakt dat gelukkig weer goed.
    Baibai B.
  3. Marja:
    14 september 2023
    Hi kids, wat een prachtige foto's en leuke verhalen. Super dat jullie zo lekker genieten. Veel liefs Mar.